Allianz a.s. automatizované ukončenie poistenia pri prepise vozidla
Archív
Júl 2025 Jún 2025 Máj 2025 Apríl 2025 Marec 2025 Február 2025 Január 2025 December 2024 November 2024 Október 2024 September 2024 August 2024 Júl 2024 Jún 2024 Máj 2024 Apríl 2024 Marec 2024 Február 2024 Január 2024 December 2023 November 2023 Október 2023 September 2023 August 2023 Júl 2023 Jún 2023 Máj 2023 Apríl 2023 Marec 2023 Február 2023 Január 2023 December 2022
Ako nás informovala jedna z najväčších poisťovní na slovenskom trhu – poisťovňa Allianz a.s. od 15.11.2024 ako prvá zaviedla tzv. automatizované spracovania zánikov poistných zmlúv poistenia motorových vozidiel.
Dôležité informácie z Allianz a.s. - automatizované ukončenie poistenia pri prepise vozidla
Znamená to veľkú pomoc svojim klientom a to tým, že nebudú musieť nahlasovať a žiadať poisťovňu o ukončenie svojich poistných zmlúv v prípade, ak napríklad predajú vozidlo a toto sa prepíše na nového majiteľa.
Doposiaľ buď bolo potrebné požiadať poisťovňu o ukončenie poistenia a často aj s doložením kópie technického preukazu / ďalej TP /, na ktorom bol zapísaný už nový majiteľ predmetného vozidla.
K tomu dňu potom poisťovne ukončovali poistenia a vracali prípadné čiastky, tzv. nespotrebované poistné. Mnohé poisťovne ukončovali poistenia svojich klientov aj bez doloženia TP, ale bolo potrebné si počkať, kedy sa tento záznam uskutoční aj v registri Slovenskej kancelárie poisťovateľov a polície.
Aj tak ale klient musel poisťovňu požiadať o skončenie poistky, prípadné vrátenie časti poistného a tým ju upozorniť, že vozidlo sa prepíše.
Táto novinka Allianz poisťovne je vítaným krokom vpred, nakoľko odbremeňuje klientov od tohto kroku, na ktorý častokrát mnohí aj zabudli a spamätali sa až keď im poisťovne poslali predpis na ďalšie obdobie.
Oznam poisťovne Allianz
Radi by sme vás informovali o novom automatizovanom procese spracovania zánikov poistných zmlúv poistenia motorových vozidiel, ktorý zavádzame od 15.11.2024. Tento proces, dostupný v systéme ASP, automaticky spracuje zániky poistných zmlúv na základe údajov získaných zo Slovenskej kancelárie poisťovateľov (SKP) a údajov z policajného registra o zmenách v záznamoch vozidiel (napríklad zmena držby, dočasné alebo trvalé vyradenie).
V tomto automatizovanom procese nie je potrebná súčinnosť agenta ani klienta. Podnet na storno prichádza priamo od polície cez SKP, pričom klient bude o spracovaní zániku informovaný písomne prostredníctvom zánikového listu.
V niektorých prípadoch však môže byť potrebná spolupráca pri došetrení nepresných údajov na poistnej zmluve. Vtedy môže pracovník správy poistenia požiadať o súčinnosť finančného agenta alebo priamo klienta.
Veríme, že tento krok asi najväčšej poisťovne na Slovensku bude príkladom aj pre ostatné poisťovne a uľahčia tak život motoristom, ktorí by prípadne zabudli na oznam poisťovni a riešili by túto vec značne neskôr a komplikovanejšie.