Čo riskujete ak máte nesprávny tlak v pneumatikách
Archív
Január 2025 December 2024 November 2024 Október 2024 September 2024 August 2024 Júl 2024 Jún 2024 Máj 2024 Apríl 2024 Marec 2024 Február 2024 Január 2024 December 2023 November 2023 Október 2023 September 2023 August 2023 Júl 2023 Jún 2023 Máj 2023 Apríl 2023 Marec 2023 Február 2023 Január 2023 December 2022Nakoľko kolesá sú jedným z veľmi dôležitých bezpečnostných prvkov vozidla a vodiči sú vystavení riziku, ak majú v pneumatikách nesprávny tlak. Aký tlak by ste mali mať v horúcom počasí ? Nízky alebo normálny tlak v pneumatikách?
Aký by mal byť tlak v pneumatikách v horúčavách nízky alebo normálny
V letných v dňoch s extrémnymi teplotami je potrebné venovať zvýšenú pozornosť pneumatikám. Pri jazde na veľmi horúcom asfalte totiž môže dôjsť k značným problémom s pneumatikami.
Čo sa deje s pneumatikami v horúcom počasí
Za horúcich dní by mohla teplota asfaltu presiahnuť aj 60 stupňov Celzia. To sa prenáša na pneumatiky Vášho vozidla a čím viac brzdíte, zatáčate a zrýchľujete, tým viac sa teplota pneumatík zvyšuje a kontaktná plocha pneumatiky s asfaltom môže presiahnuť až 90 stupňov Celzia.
Preto by ste sa mali vyhnúť zimným pneumatikám v teplej sezóne. Tieto pneumatiky totiž strácajú svoju pružnosť a stávajú sa tuhými. To znamená, že so zvyšujúcou sa teplotou sa znižuje ich priľnavosť.
Na druhej strane, letné pneumatiky sú vyrobené z inej gumy. S rastúcou teplotou sa stáva pružnejšou a priľnavosť je lepšia.
Nesprávny tlak v pneumatikách : čo riskujete
Jedným veľmi dôležitým faktom, ktorý by mali mať vodiči na pamäti, je aj tlak v pneumatikách. Závisí od druhu a typu pneumatík, ich veľkosti, zaťaženia auta a maximálnej rýchlosti, ktorou jazdíte.
Správny tlak v pneumatikách uvádza výrobca na štítkoch pripevnených na určitých miestach vozidla. Tieto informácie nájdete aj v návode na používanie vášho vozidla. Príliš nízky tlak v pneumatikách vedie k ich predčasnému opotrebovaniu a prehrievaniu. Okrem toho sa predlžuje brzdná dráha a zhoršuje sa správanie vozidla v zákrutách.
Pri nadmernom nahustení pneumatík sa zmenšuje styčná plocha pneumatík s vozovkou, čo znižuje priľnavosť.
Preto by mal byť tlak v pneumatikách taký, ako uvádza výrobca vozidla, nie vyšší ani nižší.
V horúcom počasí má byť tlak v pneumatikách nízky alebo normálny ?
Vzhľadom na vysoké teploty je tlak v pneumatikách vo všeobecnosti vyšší. Preto by sa mal tlak v pneumatikách kontrolovať „za studena“. Nie vtedy, keď je vonku 35 až 40 stupňov Celzia.
Ale bez ohľadu na vonkajšiu teplotu by mali byť pneumatiky nahustené podľa odporúčaní výrobcu vozidla.
Nízky tlak v pneumatikách v horúcom počasí môže spôsobiť veľa problémov. V extrémnych situáciách sa môže pneumatika dokonca odlepiť od disku.
Vodiči by preto mali zabezpečiť normálny tlak v pneumatikách v horúcom aj chladnom počasí.
Neblahým dôsledkom zanedbania starostlivosti o pneumatiky a ich správny tlak môže byť dopravná nehoda, či kolízia, ktorú môže spôsobiť práve vozidlo a nesprávne nahustenými alebo nesprávnym sezónnym obutím vozidla.
Je dôležité mať správne poistenie svojho vozidla, ktoré zabezpečí ničím nerušenú jazdu a pokryje škody, náhodne spôsobené poisteným vozidlom.
Najlepšie PZP si zabezpečíte na našej online kalkulačke poistenia mojepzp.sk, na počkanie, rýchlo a jednoducho a lacno.