Obchodné podmienky pre službu MojePZP a podmienky
používania stránok
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE SLUŽBU MOJE PZP A PODMIENKY POUŽÍVANIA STRÁNOK
1. Prevádzkovateľ služby MOJEPZP
Prevádzkovateľom služby mojepzp a stránok www.mojepzp.sk je spoločnosť AR SLOVAKIA spol. s r. o. ako samostatný finančný agent, so sídlom na Romanovej ulici č. 19, 851 02 Bratislava, IČO: 35 887 052, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č.: 31839/B, ktorý vykonáva činnosť samostatného finančného agenta, zapísaný v zozname samostatných finančných agentov pod registračným č. 29096, vedeným Národnou Bankou Slovenska, (ďalej len "NBS") v sektore podregistra poistenia alebo zaistenia, na základe povolenia vydaného NBS č. UDK-067/2006/PAGP odo dňa 23.10.2006, spĺňajúci podmienky pre vyšší stupeň odbornej spôsobilosti pre výkon samostatného finančného agenta v súlade so zák. č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve v znení neskorších právnych predpisov (ďalej ako "prevádzkovateľ služby").
2. Vytvorenie ponuky, uzatvorenie poistnej zmluvy, dojednanie poistenia
a) Služba mojepzp umožňuje záujemcovi o poistenie (ďalej len "klient") rýchle porovnanie aktuálnych sadzieb a ponúk jednotlivých finančných inštitúcií (ďalej len "poisťovňa"), ktoré sú zmluvnými partnermi prevádzkovateľa služby na uzatvorenie povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škody, spôsobené prevádzkou motorového vozidla na základe klientom zadaných parametrov a následne uzatvorenie návrhu poistnej zmluvy.
b) Uzatvorenie poistného vzťahu sa riadi zák. č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla v znení jeho neskorších právnych predpisov v súlade so zák. č. 8/2008 Z. z. o poisťovníctve v znení neskorších právnych predpisov, zák. č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a v súlade so znením zák. č. 266/2005 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku spolu s príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.
c) Podstatnými náležitosťami každého poistného vzťahu v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov je predmet poistenia (skonkretizovanie veci, ktorej sa poistenie týka), výška poistnej sumy, ktorá stanovuje maximálnu výšku finančného odškodnenia, poskytovaného zo strany príslušnej poisťovne a výška poistného, ktorú je povinný klient za poistenie hradiť.
3. Dojednanie zmluvy na diaľku a platnosť návrhu poistnej zmluvy
a) Klient, ktorý sa rozhodne o dojednanie poistnej zmluvy, resp. finančnej služby povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu, spôsobenú prevádzkou motorového vozidla na diaľku, obdrží návrh poistnej zmluvy vo formáte pdf. Prevádzkovateľ služby je povinný pred uzatvorením poistnej zmluvy na diaľku oznámiť klientovi informácie v súlade s ustanoveniami zák. č. 266/2005 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku, v znení jeho neskorších predpisov.
b) Návrh na uzatvorenie poistnej zmluvy príjme klient zaplatením poistného vo výške uvedenej na návrhu poistnej zmluvy a platným sa tento návrh stane v zmysle všeobecných poistných podmienok a zmluvných dojednaní príslušnej poisťovne v súlade s § 792 ods. 2 Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov, až momentom zaplatenia poistného.
c) Príslušná poisťovňa, ktorá je zmluvným partnerom prevádzkovateľa služby, je na základe zák. č. 186/2009 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov v súlade s osobitnými právnymi predpismi a všeobecne záväznými právnymi predpismi, povinná sústavne preverovať dodržiavanie povinností, ktoré sa vzťahujú na výkon finančného sprostredkovania prevádzkovateľom služby, s ktorým má uzatvorenú zmluvu.
4. Platba poistného
a) Prevádzkovateľ služby prehlasuje, že klient platí poistné a akékoľvek finančné plnenie vždy v prospech účtu konkrétnej poisťovne, ktorej finančné služby si dojednal a nie v prospech účtu prevádzkovateľa služby.
b) Žiaden zamestnanec, ani spolupracovník prevádzkovateľa služby nie je oprávnený od klienta inkasovať alebo vyberať akúkoľvek výšku poistného alebo finančnej náhrady.
c) Konkrétne platobné podmienky sú upravené priamo v poistnej zmluve a všeobecných poistných podmienkach tej ktorej konkrétnej poisťovne a ich výška sa môže líšiť v závislosti od periodicity platenia poistného, priznaných bonusov, výhod alebo zliav, v závislosti od spôsobu platenia poistného alebo na základe iných podmienok, určených danou poisťovňou. Všetky tieto informácie sú predmetom príloh poistnej zmluvy a zmluvných dojednaní príslušnej poisťovne, ktoré sú zasielané klientovi spolu s poistnou zmluvou.
5. Sťažnosti proti činnosti prevádzkovateľa služby
a) V prípade podania sťažnosti voči činnosti finančného sprostredkovania zo strany prevádzkovateľa služby, môže klient podať sťažnosť písomne priamo na adresu sídla prevádzkovateľa služby alebo prostredníctvom e-mailu či telefonicky. Prevádzkovateľ služby je povinný zaoberať sa príslušnou sťažnosťou zo strany klienta v poradí, v akom bola prijatá, najneskôr však do 30 dní od doručenia predmetnej sťažnosti a v tejto lehote je zároveň povinný oboznámiť klienta o výsledku šetrenia. Prevádzkovateľ služby je v zmysle zák. č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve v znení neskorších právnych predpisov povinný vyhotovovať záznamy o každej sťažnosti sťažovateľa a o opatreniach, ktoré boli prijaté na jej vybavenie v prospech sťažovateľa.
b) V prípade nespokojnosti klienta s vybavením predmetnej sťažnosti, alebo v prípade nevybavenia sťažnosti prevádzkovateľom služby v príslušnej lehote, je sťažovateľ oprávnený podať sťažnosť voči prevádzkovateľovi služby Národnej Banke Slovenska, ktorá je orgánom dozoru nad výkonom finančného sprostredkovania, poskytovanom v súvislosti s poistením a zaistením v zmysle zák. č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom v znení neskorších právnych predpisov. NBS je povinná vybaviť sťažnosť a zároveň informovať klienta o priebehu vybavovania sťažnosti v lehote do 30 dní od jej doručenia. Lehotu 30 dní je NBS oprávnená predĺžiť v odôvodnených prípadoch na 60 dní, o čom musí byť sťažovateľ upovedomený.
6. Zrušenie – odstúpenie od zmluvy
a) Poistnú zmluvu je možné ukončiť spôsobmi, bližšie špecifikovanými všeobecnými poistnými podmienkami tej ktorej poisťovne v súlade s osobitnými podmienkami, vymedzenými v poistnej zmluve a v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka alebo odstúpením poistníka v zmysle zák. č. 266/2005 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku v znení neskorších právnych predpisov.
b) Klient je oprávnený odstúpiť od poistnej zmluvy uzatvorenej na diaľku bez zaplatenia zmluvnej pokuty a bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní, ktoré začnú plynúť od uzatvorenia zmluvy na diaľku alebo od doručenia informácií o dodávateľovi služby, o druhu finančnej služby a zmluve na diaľku v písomnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu bezprostredne po uzatvorení poistnej zmluvy na diaľku v zmysle zák. č. 266/2005 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku.
c) Oznámenie o odstúpení od poistnej zmluvy je potrebné odoslať najneskôr v posledný deň uvedenej lehoty v písomnej podobe na adresu, ktorá bola klientovi oznámená pred uzatvorením poistnej zmluvy na diaľku.
d) V prípade výpovede poistenia zo strany klienta je klient povinný o tom informovať aj príslušnú poisťovňu, s ktorou uzatvoril poistnú zmluvu prostredníctvom prevádzkovateľa služby, písomnou formou výpovede poistnej zmluvy, ktorú je povinný zároveň odoslať aj na adresu príslušnej poisťovne, uvedenú v príslušných poistných podmienkach danej poisťovne.
7. Aktuálnosť údajov na webovej stránke MOJEPZP.SK
a) Prevádzkovateľ služby, spoločnosť AR SLOVAKIA spol. s r. o. v maximálnej miere zabezpečuje aktuálnosť sadzieb, uvedených na svojich stránkach z internetových zdrojov jednotlivých zmluvne spolupracujúcich poisťovní alebo prostredníctvom e-mailu.
b) Prevádzkovateľ služby neručí za zmeny sadzieb, poistných podmienok a rozsah krytia, ktoré neboli partnerskými poisťovňami dodané. V prípade uvedenia nesprávnej sadzby z akýchkoľvek dôvodov si prevádzkovateľ služby vyhradzuje právo informovať klienta o úprave správnej sadzby poistenia.
8. Pravdivosť údajov poskytnutých klientom
a) Klient znáša zodpovednosť v prípade, ak údaje, ktoré poskytol a uviedol pre výpočet poistenia nie sú pravdivé, alebo ak zamlčí skutočnosti, dôležité pre navrhované poistenie. V prípade neúplných alebo nepravdivých údajov nesie klient všetku právnu a finančnú zodpovednosť za škody, ktoré takýmto konaním spôsobí prevádzkovateľovi služby alebo príslušnej poisťovni.
b) Klient je povinný poskytnúť príslušnej poisťovni a aj prevádzkovateľovi služby všetky informácie, ktoré sú na uzatvorenie predmetnej poistnej zmluvy potrebné.
9. Súhlas so spracovaním osobných údajov
Klient dňom uzatvorenia návrhu poistnej zmluvy dáva:
a) súhlas so spracovaním svojich osobných údajov v informačnom systéme poisťovateľa a zaisťovateľa na účely správy poistenia, likvidácie poistných udalostí a zaistenia na dobu do vysporiadania všetkých záväzkov, vyplývajúcich z poistnej zmluvy;
b) súhlas s poskytnutím osobných údajov tretím osobám na účely realizácie asistenčných služieb, ak sú zmluvou asistenčné služby dojednané a takisto dáva súhlas sprostredkovateľovi poistenia, ktorým je prevádzkovateľ služby na zasielanie obchodných oznámení v súlade so zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov;
c) súhlas s cezhraničným prenosom osobných údajov do krajín, ktoré nezabezpečujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov, ak budú vyžadované za účelom likvidácie poistnej udalosti, ktorá vznikla v takejto krajine. Poistník je zároveň oprávnený na základe ust. § 20 ods. 5 zák. č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov písomne odmietnuť cezhraničný prenos svojich osobných údajov;
d) súhlas so spracovaním osobných údajov v súlade so zák. č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov.
10. Zodpovednosť za škodu
a) Prevádzkovateľ služby zodpovedá za škodu, spôsobenú pri výkone finančného sprostredkovania.
Prevádzkovateľ služby je v zmysle zák. č. 186/2009 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov povinný uzatvoriť poistenie pre prípad zodpovednosti za škody spôsobené pri výkone finančného sprostredkovania pred začatím jej vykonávania a po celú dobu jeho výkonu.
b) Prevádzkovateľ služby nezodpovedá za škody spôsobené z titulu neskorej alebo neúplnej úhrady výšky poistného na účet poisťovateľa, ktorého služby klient dojednal.
11. Záverečné ustanovenia
a) Prevádzkovateľ služby prehlasuje, že žiadna z poisťovní, s ktorou má uzatvorenú zmluvu o finančnom sprostredkovaní, nemá žiadnu účasť na základnom imaní alebo na hlasovacích právach spoločnosti AR SLOVAKIA spol. s r. o.
b) Poistné zmluvy uzatvárané na základe sprostredkovateľskej činnosti prevádzkovateľa služby sa uzatvárajú v zmysle ustanovení právneho poriadku Slovenskej republiky, pokiaľ poistné podmienky príslušnej poisťovne neustanovia inak. Uzatvorením poistnej zmluvy je klient povinný dodržiavať a riadiť sa príslušnými poistnými a všeobecnými obchodnými podmienkami, ako aj zmluvnými podmienkami a príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, ktoré sa vzťahujú na uzatvorenú poistnú zmluvu. Klient je poučený o tom, že nedodržanie vyššie uvedených podmienok môže mať za následok zrušenie poistnej zmluvy, poprípade finančné sankcie alebo trestnoprávny dopad.
c) Poistná zmluva, ktorú klient uzatvára prostredníctvom prevádzkovateľa služby s príslušnou poisťovňou, predstavuje záväzok zo strany príslušnej poisťovne uhradiť mu vzniknutú škodu v prípade, ak v zmysle uzatvorenej poistnej zmluvy nastane predpokladaná poistná udalosť a záväzok klienta platiť za uzatvorené poistenie poistné.
d) Prevádzkovateľ služby je v súlade so zák. č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve v znení neskorších právnych predpisov povinný vykonávať finančné sprostredkovanie v súvislosti s uzatvorením poistnej zmluvy zodpovednosti za škody, spôsobené prevádzkou motorového vozidla v súlade so zásadami poctivého obchodného styku, s náležitou odbornou starostlivosťou a v záujme práv a oprávnených záujmov klienta.
e) Prevádzkovateľ služby je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa v súvislosti s výkonom sprostredkovateľskej činnosti dozvie, nesmie tieto informácie využiť vo svoj prospech ani v prospech tretích osôb, a to ani po skončení výkonu svojej sprostredkovateľskej činnosti.
f) Prevádzkovateľ služby je povinný viesť a uchovávať evidenciu všetkých dokumentov, ktoré obsahujú vymedzenie práv a povinností prevádzkovateľa služby a klienta a na základe ktorých prevádzkovateľ služby poskytuje sprostredkovateľskú činnosť v rámci sektoru poistenia alebo zaistenia a iné údaje a doklady v zmysle zák. č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve v znení neskorších právnych predpisov.